Jest to skok, działa on tym sposobem, że dajemy actionid podane w skrypcie nad rzeczk±, wtedy się przeskakuje rzeczke. Można ustawić w któr± stronę sie skacze, jest 5 stron:
south - na dół, north - na górę, west - w lewo, east - w prawo, auto - w t± strone, w która sie idzie.
W data/movements/movements.xml dodajemy:
<movevent event="StepIn" itemid="102" script="skok.lua" />
Pogrubione jest id podłogi z której sie wyskakuje, można zrobić kilka takich linijek z innymi id.
Teraz w data/movements/scripts tworzymy notatnik , a w notatniku wpisujemy:
function skok(cid, o_ile, dir) if(dir=='north')then whatDir = 0 elseif(dir=='east')then whatDir = 1 elseif(dir=='south')then whatDir = 2 elseif(dir=='west')then whatDir = 3 elseif(dir=='auto')then whatDir = getPlayerLookDir(cid) end local newpos = getPlayerPosition(cid) if(whatDir==1)then newpos.x = newpos.x + o_ile elseif(whatDir==2)then newpos.y = newpos.y + o_ile elseif(whatDir==3)then newpos.x = newpos.x - o_ile elseif(whatDir==0)then newpos.y = newpos.y - o_ile end doTeleportThing(cid, newpos) end function onStepIn(cid, item, pos) local actiony = {562, 561,563,564,565} local o_ile = {4, 3,1,4,6} local strona = {'north', 'auto', 'south', 'east', 'west'} for i=1, #actiony do if(item.actionid==actiony[i])then skok(cid, o_ile[i], strona[i]) doPlayerSay(cid, 'JUMP!', 16) end end end
Zapisujemy jako: skok.lua
Pomarańczowy = id podłogi z której skaczemy Zielony = o ile ma skoczyć Czerwony = strona w któr± ma teleportować
|